Vanliga frågor

Frågor om beställning

Frakten baseras på varans fraktvikt, dvs. så mycket vara väger när den är emballerad.

Fraktkostnaden bestäms av viktintervaller enligt tabellen nedan.

 

Vikt (kg)

Fraktkostnad (sek)

0–5

259

6–10

335

11–20

499

21–30

689

Halvpall

1200

EU-pall

1520

Specialpall

2245

Du kan ångra till köp om din beställning inte har behandlats eller skickats av oss. Om du vill utnyttja din ångerrätt behöver du skriva ett meddelande till kundtjanst@multeral.se där det tydligt framgår att du ångrar ditt köp. Om avtalet gäller ej lagerförd vara, specialtillverkad vara - eller en vara som fått en tydlig personlig prägel eller konfigurerats just för dig gäller ej ångerrätt. 

Varor som finns i laget skickas normalt innevarande eller nästkommande vardag. Leveranstiden är normalt sett 1-3 arbetsdagar. Order som läggs innan 12.00 skickas ofta samma dag. Vid produkter som ej finns i lager kan vi inte garantera en viss leveranstid. Vi ser då till att produkten beställs från leverantör och skickas så fort som möjligt.

Frågor om hemsidan

Innehållet på hemsidan är levande, vilket innebär att varor ibland tas bort för att göra plats för nya. Det stoppar oss däremot inte från att leverera det varor du söker.

Om du inte hittar den specifika varan på hemsidan, får du gärna kontakta oss!

Om du eftersöker en bruksanvisning till din produkt så hittar du det på produktsidan under "Manualer". 

Hittar du inte rätt manual kan du besöka tillverkarens supportsida eller kontakta oss.

Frågor om betalning

Vi erbjuder fakturabetalning 10 dagar för kunder som uppfyller våra önskemål om kreditbetyg. En kreditprövning görs i samband med fakturabetalning. Vi erbjuder även kortbetalning. Kunder som har inloggningsuppgifter är redan upplagda som kunder och handlar alltid på faktura, förutsatt en godkänd kreditprövning. 

Med hjälp av leasingbolag kan vi erbjuda leasingförslag för vissa maskiner med en minimumperiod om 36 månader. 

Frågor om service

Vi erbjuder service för alla de maskiner som är sålda av oss.

Vi erbjuder alltid kostnadsförslag för lagning vid efterfrågan. Dessutom arbetar vi med långsiktiga lösningar, där det ibland kan vara ekonomiskt försvarbart att köpa en ny istället för att laga den gamla.